Å sende dokumenter via epost kan være en usikker kanal, og kan i verste fall stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten eDialog åpner Buskerud fylkeskommune for at du kan sende inn dokumenter via en sikker kanal.
NB!: For å benytte tjenesten, må du autentisere deg ved hjelp av ID-porten.

Slik fyller du ut skjema
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnr.) eller om du representerer en virksomhet (org.nr).
- Obligatoriske felt er merket med *
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Kommentarfeltet legges inn som et eget vedlegg til forsendelsen din.
- Er Buskerud fylkeskommunes saksnummer kjent, vennligst skriv dette i feltet «tittel» sammen med tittel på innsending. Eksempel: «2017/473 – Søknad om midler til skilting»
- Husk å laste opp relevante vedlegg.
NB: godkjente filformat er kun pdf.
- Klikk på «send forsendelse» Du vil motta en kvittering på e-post.
Forsendelse av dokumenter som er «Unntatt offentlighet»
Tjenesten er godt egnet til å sende inn dokumenter merket «unntatt offentlighet». Kanalen er kryptert og avsender autentisert, og filene i forsendelsen lagres direkte i fylkeskommunens sak/arkivsystem. NB: Husk å merke tittelfeltet med «unntatt offentlighet» i tillegg til sakstittel.
Publisert 22. mars 2017, oppdatert 25. juni 2018.